Bobby Geadopteerd

Lieve en wat drukke jonge man.

Bobby heeft vanaf pup bij zij vorige baasjes gezeten. Het was een drukke huishouden, en hij kreeg daar weinig sturing. Sturing, wat voor een jonge hond en vooral een hond die begint te puberen echt super belangrijk ik. Bobby lag overdag op zijn plekje te slapen, toen een van de kinderen in het gezin hem wou aanhalen. Bobby heeft het kindje gehapt en vrij snel waren zijn baasjes al onderweg naar de dierenarts om hem te laten inslapen. De dierenarts weigerde, maar de familie wou hem niet terug naar huis nemen. Gelukkig was een assistente bekend met ons en hebben ze besloten om contact met ons op te nemen. Hij heeft een nachtje kunnen verblijven bij kennissen die hem dan de volgende dag naar het asiel hebben gebracht.

Wij merkt meteen dat Bobby heel weinig grenzen in het leven had geleerd. Hij wilde door elke deur stormen en hij trok met zijn hele gewicht alle kanten op buiten. Hij was duidelijk heel overprikkeld en moe, dus hebben wij hem vooral tijd gegeven om goed bij te slapen. Netjes en rustig door deuren lopen en ontspannen aan de lijn lopen waren de volgende missies. Ondertussen loopt hij keurig aan de lijn ook met een groep andere honden mee. Hij is echt een leukerd en vind knuffelen heel fijn en wil heel graag zijn best doen voor ons mensen.

Wij merkte dat hij tijdens het wandelen wat zwaaide met zijn achterhand. Wij hebben dus meteen ook röntgen foto's laten maken van zijn heupen, waar uit werd geconstateerd dat hij heupdysplasie heeft. Belangrijk voor Bobby is dus dat zijn spieren goed worden onderhouden (hij heeft nu goeie bespiering wat zijn heupen goed ondersteunen) en dat hij goed op een lichte gewicht blijft om zijn heupen zo min mogelijk te belasten. Ook zijn wij ook meteen begonnen met hem supplemented te geven voor zijn gevrichten.

Wij zoeken voor Bobby een stabiel huishouden met mensen die sterk en zelfverzekerd in hun schoenen staan. Bobby is een puberende hond en zal de komende tijd elke grens gaan uittesten met een daadkrachtige en lompe energie. Hij zal veel begeleiding nodig hebben om op een rustige manier meer van de wereld te ontdekken. Hij kan prima bij andere huisdieren geplaatst worden, en ook bij kinderen mits deze zijn grenzen respecteren. Onze voorkeur gaat uit naar kinderen vanaf een leeftijd van 10 jaar.

Golden Retriever

05/02/2023