Boyha Ter adoptie

Zeer lieve hond, die nog geleerd moet krijgen alleen te blijven.

Boyha is afgestaan in het Noodasiel van Lommel. Helaas moest dit asiel op 31-12-2019 de deuren sluiten en werd er nog onderdak gezocht voor de honden die nog geen huisje hadden gevonden. Wij hebben Boyha en Laika daarom overgenomen van dit asiel.
Boyha heeft voorheen altijd als erfhond geleefd. Hij was dus niet echt gewend aan het leven in huis. Het noodasiel heeft Boyha wel geprobeerd in huis te plaatsen, maar omdat dit vrij abrupt ging zonder voldoende begeleiding ging dit helaas niet goed.
Boyha breekt al altijd makkelijk uit. Een gewone draadbench is een peulenschil voor hem, die heeft hij zo kapot. Ook in het noodasiel is hij wel eens uit de kennel gebroken. Bij ons zit Boyha in een aparte kamer en dat gaat goed. Hij maakt de deuren niet stuk en blijft eigenlijk behoorlijk rustig. Als er losse materialen in zijn ruimte gelegd worden, durft hij deze wel kapot te maken, maar van kasten e.d. blijft hij af.

Boyha is bij ons een echte knuffelkont. Hij is redelijk oké met andere honden. Wanneer er eerst samen gewandeld wordt en hij rustig de tijd krijgt om aan de andere hond te wennen, gaat dit best goed. Boyha zou dan ook bij een andere hond geplaatst kunnen worden, de voorkeur gaat dan wel uit naar een teefje. Wanneer Boyha te hoog in zijn energie komt, kan hij ruw worden met spelen en wat doorslaan hierin. Het is voor toekomstige baasjes dan ook uitermate belangrijk dat ze Boyha altijd in een kalme staat van zijn houden.

Boyha is op zoek naar een leuk, niet al te druk gezin, waar hij niet veel alleen hoeft te zijn en waar de tijd is om hem het alleen zijn rustig aan te leren. Boyha kan prima bij rustige kinderen geplaatst worden. Wij plaatsen hem uit voorzorg niet bij kleinere huisdieren, zoals katten, cavia's, konijnen, e.d. Boyha zoekt een gezin dat lekker met hem op stap wil gaan, zodat hij veel van de wereld kan zien en dat rekening houdt met het leervermogen van Boyha, zodat alles op zijn tempo gaat en niet op het tempo dat wij mensen graag zien.

Amerikaanse Stafford

28/01/2014