Boyha Geadopteerd

Boyha heeft helaas kanker, waardoor we een achterpoot hebben moeten laten amputeren. Op dit moment plaatsen we Boyha niet, omdat we niet weten of de kanker is uitgezaaid. Indien dit het geval is, plaatsen we Boyha niet meer, maar blijft hij lekker bij ons.

Zeer lieve hond, die het soms moeilijk vindt om alleen te blijven.

Boyha is afgestaan in het Noodasiel van Lommel. Helaas moest dit asiel op 31-12-2019 de deuren sluiten en werd er nog onderdak gezocht voor de honden die nog geen huisje hadden gevonden. Wij hebben Boyha en Laika daarom overgenomen van dit asiel.
Boyha heeft voorheen altijd als erfhond geleefd. Hij was dus niet echt gewend aan het leven in huis. Het noodasiel heeft Boyha wel geprobeerd in huis te plaatsen, maar omdat dit vrij abrupt ging zonder voldoende begeleiding ging dit helaas niet goed.
Boyha brak altijd al makkelijk uit. Een gewone draadbench is een peulenschil voor hem, die heeft hij zo kapot. Ook in het noodasiel is hij wel eens uit de kennel gebroken. Bij ons zat Boyha in het begin in een aparte kamer en dat ging heel goed. Hij is daar heel rustig in. Ondertussen zit hij gewoon in een kennel en ook dat levert geen problemen op. Hij ligt meestal lekker te chillen.

Boyha is bij ons een echte knuffelkont. Hij is redelijk oké met andere honden. Wanneer er eerst samen gewandeld wordt en hij rustig de tijd krijgt om aan de andere hond te wennen, gaat dit best goed. Boyha zou dan ook bij een andere hond geplaatst kunnen worden, de voorkeur gaat dan uit naar een teefje, daar zou hij zich veilig bij kunnen gaan voelen. Wanneer Boyha te hoog in zijn energie komt, kan hij ruw worden met spelen en hier wat te lomp in worden. Het is voor toekomstige baasjes dan ook belangrijk dat ze Boyha in een kalme staat van zijn houden. Dat is ook Boyha's favoriete staat van zijn namelijk!

Boyha is eerder door ons geplaatst met veel begeleiding. Dit ging na wat opstartproblemen, in het begin dan ook behoorlijk goed en Boyha heeft zelfs de bindingscursus met succes afgerond. Door corona mochten de lessen echter niet doorgaan en zijn de vorige baasjes teruggegaan naar te weinig stuctuur en vooral veel te veel vrijheid, die veel te snel opgebouwd was. Hierdoor werd Boyha druk en gestrest en in een moment van hyperactiviteit en onoplettendheid is Boyha toen door de voordeur openstaande voordeur kunnen glippen, net op het moment dat de Chihuahua van de buren aankwam. In al zijn paniek heeft Boyha de Chihuahua toen gepakt, maar gelukkig ook weer gauw losgelaten. De schrik zat er bij de baasjes hierdoor goed in en wij zijn helaas tot de conclusie moeten komen dat ze Boyha toch niet konden bieden wat hij nodig heeft. Daarom is Boyha terug in ons asiel en zoeken we wat duidelijkere en stevig in de schoenen staande baasjes voor hem.
Terug bij ons is Boyha weer super relaxt en lief in de omgang. Hij loopt uitstekend aan de lijn, zowel alleen als met andere honden samen en reageert met de juiste sturing totaal niet op passerende honden. Hij houdt nog altijd heel veel van knuffelen.

Boyha is op zoek naar een leuk, niet al te druk gezin, waar hij niet veel alleen hoeft te zijn en waar de tijd is om hem het alleen zijn rustig aan te leren. Boyha kan prima bij rustige kinderen van alle leeftijden geplaatst worden, zolang ze hem genoeg laten slapen overdag. Wij plaatsen Boyha uit voorzorg niet bij kleinere huisdieren, zoals katten, cavia's, konijnen, e.d. al zijn we dit hard aan het trainen met hem, dus dit kan in de toekomst nog veranderen.
Boyha zoekt een gezin dat lekker met hem op stap wil gaan, zodat hij veel van de wereld kan zien en dat rekening houdt met het leervermogen van Boyha, zodat alles op zijn tempo gaat en niet op het tempo dat wij mensen graag zien.

Amerikaanse Stafford

28/01/2014