Dakota Geadopteerd

Kalme, stoere hond.

Dakota heeft vanaf pup op een terrein samen met 7 andere honden losgelopen. Hij is altijd vriendelijk geweest tegen mensen die het terrein op kwamen. Ook met de andere honden ging het altijd prima. Helaas is er een incident gebeurd waarbij een kind het terrein op kwam, terwijl er niemand thuis was en bij Dakota in zijn nek ging hangen. Dakota heeft dit kindje een corrigerende tik gegeven (met zijn tanden zoals honden doen), waardoor het kindje een paar wondjes had. De ouders van het kindje hebben de politie erbij betrokken. Daardoor hebben de eigenaren van Dakota samen met de dierenpolitie besloten dat het voor iedereen veiliger was wanneer Dakota herplaatst zou worden.

Eenmaal bij ons merkten we dat Dakota een hele rustige en stabiele hond is, maar dat hij, zoals een echte Akita betaamd, instabiele energieën niet goedkeurt en hier corrigerend naar kan optreden. We trainen Dakota momenteel er op om hier wat soepeler mee om te gaan, omdat instabiele energieën bij honden veel voorkomt in Nederland en hij gaat gelukkig goed vooruit. Met de juiste begeleiding kan hij prima samen met andere honden lopen en vreemde mensen zijn dan ook geen probleem. Als hij merkt dat een situatie niet goed gestuurd wordt gaat hij zelf het heft in handen nemen, dus kalme en vooral duidelijke sturing is erg van belang bij Dakota.

We zijn voor Dakota op zoek naar leuke, zelfverzekerde baasjes met kennis van oerrassen. Iemand die de tijd wil nemen om Dakota's respect te verdienen en niet denkt dit af te kunnen dwingen. Hij zit nog in zijn puberteit en kan nieuwe baasjes dus flink gaan uittesten. Dakota kan geplaatst worden bij een andere hond, dan wel liefst een teef of een hond met een soortgelijke energie als hijzelf heeft.
Wij plaatsen hem niet bij kleine kinderen. Tieners is een mogelijkheid na overleg en kennismaking.

Amerikaanse Akita

30/03/2016