Dee Geadopteerd

Knuffelige, maar verlegen meid.

Dee is in Spanje geboren. Hier heeft ze een tijdje op straat geleefd en daarna in een asiel. Ze is in 2017 naar Nederland gekomen en geplaatst bij een mevrouw. Hier heeft ze vrijwel altijd in de tuin gezeten, er werd bijna niet tot niet met haar gewandeld en eten werd haar toegegooid. In de tijden dat Dee wel binnen was, kon zij lelijk doen naar bezoek. Na een tijdje werd mevrouw ziek en is Dee naar een familielid verhuisd. Hier bleek de angst voor vreemden vrij groot en kon zij ook uitvallen naar honden en hardlopers en kon uit deze paniek happen. Ook in de auto was Dee ontzettend gestresst en kon zij happen, hetzelfde bij onverwachte aanrakingen. Dit alles werd mevrouw te veel en zo is Dee bij ons afgestaan.

Bij ons is Dee een echte lieverd, eens ze je kent. Ze is in het begin verlegen en kan grommen of blaffen, maar wanneer ze doorheeft dat dit geen zin heeft en dit je niet weg krijgt, houdt ze er ook meteen mee op. Dee vindt mensen ook heel leuk zodra ze deze herkent. Ze is inmiddels hartstikke blij dat ze lekker mee mag wandelen elke dag en vindt dit ook heel leuk. Dee heeft wel wat overgewicht en kan dus niet uren aan één stuk wandelen, dit moet even opgebouwd worden. Ze loopt nu prima een uur makkelijk mee en loopt uitstekend aan de lijn. Dee vindt het dus spannend in de auto te gaan, maar kan dit wel. Hiermee oefenen we met haar en we zien al sinds de eerste keer verbetering. Haar onrust uit zij in blaffen, maar is vrijwel direct stil wanneer de auto begint met rijden. Dee valt bij ons niet uit naar honden of hardlopers en wij kunnen Dee overal aanraken, ook wanneer dit onverwachts voor haar komt. Zij is, zodra ze een band met je heeft, een ontzettende knuffelkont. Ze is een vrolijk en lief meisje met een gekke persoonlijkheid en een grote behoefte aan veiligheid en duidelijkheid.

We zoeken dan ook een huisje waar Dee begeleid wordt wanneer ze dit nodig heeft. Waar Dee zich veilig gaat voelen en de tijd en rust krijgt die zij nodig heeft. Dee vindt het ontzettend leuk om samen met mensen op avontuur te gaan. Dee kan bij kinderen geplaatst worden, mits zij Dee haar rust gunnen. Ze kan met een andere hond geplaatst worden, dit zou dan een stabiele reu moeten zijn.

Spaanse Waterhond

Teef - gesteriliseerd