Frits Geadopteerd

Lieve, aanhankelijke lobbes.

Frits komt uit een vervelende, instabiele situatie, waar hij door de gemeente uit is gehaald. Hij mocht niet terug naar zijn oude eigenaren en daarom is hij bij ons geplaatst, zodat wij hem goed kunnen begeleiden en een goed huisje voor hem kunnen zoeken.

Het is duidelijk dat Frits niet veel gewend is. Zijn uithoudingsvermogen is niet best en zijn bespiering was bij binnenkomst ook niet erg goed. We zijn dus lekker aan de slag gegaan met hem, en hij wandelt nu 2x daags 30 minuten ongeveer. Dat gaat prima. Frits is een lieve, rustige jongen, die een ontspannen oude dag wil hebben. Hij ligt bij ons graag buiten wat rond te kijken. Hij is hartstikke lief voor iedereen; honden, volwassenen, kinderen. Hij loopt ondertussen prima aan de lijn, zowel alleen als in een groep en reageert niet op passerende honden.

We zoeken een chill plekje voor Frits, waar hij rustige wandelingetjes kan maken en in huis veel mag relaxen en knuffelen. Een plekje waar wel sturing gegeven wordt wanneer nodig, maar Frits ook de ruimte krijgt om lekker in zijn eigen gedachten verzonken te zijn. Frits kan prima bij kinderen van alle leeftijden geplaatst worden en met de juiste begeleiding ook bij andere honden. Hij heeft altijd bij teefjes gewoond, dus dat is hij gewend.

Amerikaanse Stafford

08/09/2008