Gino Geadopteerd

Lief, wat onzeker opaatje.

Gino is als pup bij zijn vorige baas terechtgekomen en heeft sindsdien altijd op een terrein gezeten, zonder sturing of wandelingen. Dit gaf hem uiteraard veel stress, zoals bij veel terreinhonden, waardoor hij overmatig ging blaffen en kon happen naar mensen. Zijn stress was zo hoog dat hij hypersensitief werd. Helaas werd het baasje van Gino een paar jaar geleden ernstig ziek en sindsdien zorgden de buren zo goed mogelijk voor hem. Het baasje van Gino is recent helaas overleden en daarom zijn de buren op zoek gegaan naar een oplossing voor hem, maar omdat Gino natuurlijk niks gewend was en van de stress kon bijten, was hij niet makkelijk te plaatsen. Daarom is besloten hem bij ons af te staan, zodat wij Gino eerst een en ander kunnen leren.

Eenmaal bij ons werd het duidelijk dat Gino doodmoe was en zich erg onveilig voelde, omdat hij nooit het gevoel had dat iemand gedragsmatig voor hem heeft gezorgd. Na veel rust en kalme wandelingen, werd Gino steeds relaxter. Hij is eigenlijk een lief opaatje dat de wereld nog moet ontdekken. Hij heeft natuurlijk geen goede conditie, maar kan ondertussen 2 tot 3x per dag zo'n 30 minuten per keer wandelen. Hij loopt ontzettend netjes aan de lijn, zowel alleen als in een groep en reageert buiten nergens op. Plotselinge bewegingen, aanrakingen en onlogische handelingen vindt Gino nog steeds wat spannend, dus alles moet rustig, met beleid en logica gebeuren bij hem.

Gezien Gino weinig meegemaakt heeft in zijn leven, zoekt hij een kalm huisje waar hij rustig oud kan worden. We plaatsen hem daarom niet bij kinderen of andere dieren. Een andere kalme hond zou eventueel nog kunnen, maar dit heeft niet de voorkeur. Gino kan prima op een appartement leven. Rustige, niet te lange wandelingen, geborgenheid en weinig drukte zijn erg belangrijk voor deze jongen. Hij heeft tijd nodig om vertrouwen op te bouwen en aanrakingen zullen langzaam opgebouwd moeten worden.

Appenzeller Sennen

28/05/2010