Glenn Geadopteerd

Lieve, nerveuze hond.

Glenn is als pup gekocht door zijn vorige bazinnetje. Zij is doof en wilde van Glenn een therapiehond maken. Helaas is hierbij niet goed geselecteerd op karakter en was Glenn natuurlijk nog veel te jong om in deze rol gestopt te worden. Hierdoor kwam er veel te veel druk op zijn schouders te liggen, waardoor Glenn zich steeds onzekerder en onveiliger ging voelen. Hij kreeg niet de bescherming die hijzelf zo nodig had.
Zijn bazinnetje is naar heel veel verschillende trainers gegaan, met zeer uiteenlopende methodes en zeer wisselende resultaten. Door deze wisselingen raakte Glenn alleen maar meer verward en gestrest. Hij viel buiten dan ook steeds meer en harder uit, niet alleen naar honden, maar ondertussen naar alles: mensen, auto's, fietsers, katten, etc.
Glenn is toen bij ons in het trainingscentrum gekomen, waar hij flinke vooruitgang liet zien. Tegen de tijd dat Glenn terug naar huis zou gaan, veranderde er helaas veel in de omstandigheden en gezondheid van zijn bazinnetje, waardoor ze het gevoel had hem niet te kunnen bieden wat hij nodig heeft. Omdat Glenn zich zo op zijn gemak bij ons voelde, heeft ze besloten hem bij ons af te staan.

Bij ons doet Glenn het erg goed. Hij loopt keurig mee aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Wanneer hij met minder ervaren mensen loopt, die zelf wat meer spanning vasthouden, kan hij wel nog af en toe uitvallen, zeker als de andere hond naar hem uitvalt. Glenn is wel heel handig, zonder extra slotje weet hij de kenneldeur zelf open te maken, dus daar moet in een nieuw gezin wel rekening mee gehouden worden. Glenn houdt van werken voor mensen en krijgt graag opdrachten. Zelf een bezigheid verzinnen of gewoon lekker niksdoen vindt hij nog moeilijk. Dit trainen we dus met hem, want het is voor Glenn uitermate belangrijk dat hij genoeg rust en slaapt.

We zoeken een kalm, stabiel huishouden voor Glenn. Hij kan bij een andere, stabiele hond geplaatst worden, liefst een teef. We plaatsen hem liever niet bij katten, al zou hij dit met genoeg training wellicht wel kunnen. Kinderen boven de 15 jaar oud zijn een mogelijkheid mits hun persoonlijkheid met die van Glenn matcht. Glenn kan alleen thuisblijven, maar dit zal in het begin opgebouwd moeten worden, daar hij dit in een nieuwe omgeving in het begin wat spannend kan vinden. We plaatsen Glenn het liefst in een relatief hondarme omgeving.

Oud Duitse Herder

28/04/2019