Grover Geadopteerd

Leuke, vriendelijke, vrij relaxte hond.

Grover is ruim 5 jaar geleden uit een ander asiel geadopteerd. Hij was erg wantrouwend naar mensen en andere honden toe, maar dat werd steeds beter door de jaren heen en met training. Bij de eerste zwangerschap van mevrouw kreeg Grover echter weer een terugval in zijn gedrag. Dit is later weer hersteld, maar nu mevrouw weer zwanger is, viel Grover weer terug. Hierdoor hebben ze besloten de zorg voor Grover niet meer aan te kunnen.

Dat Grover zo terugviel in gedrag tijdens zwangerschappen kwam voornamelijk omdat hij veel last had van zijn hormonen. Wij hebben Grover dan ook laten castreren en dat biedt hem heel veel rust. Andere honden vindt hij bij de eerste kennismaking nog heel lichtjes spannend, maar dat verdwijnt al snel. Voor mensen is hij bij ons heel lief.

Grover loopt keurig mee aan de lijn alleen en in een roedel met honden. Ook kan hij prima los met andere honden. Naar hele drukke honden aan de lijn kan hij soms nog een keer een blafje geven, maar hij laat zich hier keurig in sturen. Hij is een leuke, vriendelijke hond, die houdt van wandelen en samen dingen doen. Hij kan zelf vrij goed rust pakken, maar op drukke dagen en tijdens drukke momenten vindt hij het fijn als hij hierin begeleid wordt. Ondanks dat hij niet meer de allerjongste is, is hij nog lekker fit.

Grover zoekt een leuk en gezellig gezin dat lekker evenwichtig is en lekker voortkabbelt. Hij gaat graag mee op stap, maar vindt het ook heerlijk om regelmatig lekker rustig alleen thuis te zijn.
Grover is een prima hond voor beginnende hondeneigenaren.

Corgi x Shelti

15/08/2007