Holly Geadopteerd

Leuke, jonge, actieve hond.

Holly is als pup bij een fokker gekocht. Ze komt uit een redelijk pittige bloedlijn en meerdere honden in het nest vertonen wat fel gedrag, zeker naar andere honden of vreemde mensen.
De vorige bazin van Holly heeft haar in een emotionele tijd aangeschaft; haar man was net overleden en ook de oudste hond was niet meer op haar stabielst. Hierdoor heeft Holly vanaf het begin te weinig begeleiding en sturing gekregen en is ze vrij onzeker geworden op sommige punten. Ook werd er vrijwel niet met de honden gewandeld, waardoor Holly andere honden en dieren steeds spannender ging vinden en hiernaar durfde uit te vallen.
Holly woonde de laatste tijd samen met één oudere teef. Ook deze was onzeker, maar had een veel zachter karakter dan Holly. Beide teven waren niet gesteriliseerd en toen ze tegelijkertijd loops werden ging het dan ook mis. Ze durfden flink te vechten. Daarnaast vond Holly het ook moeilijk dat het steeds vreemde mensen in huis waren. De vorige bazin van Holly runde namelijk een B&B, waardoor er vaak andere mensen in huis waren en Holly het moeilijk vond hier doorheen te slapen en zich hier niet mee te bemoeien. Al met al werd het mevrouw begrijpelijk teveel en was de match er gewoon niet tussen haar kalme, voorzichtige karakter en Holly's vooruitstrevende, pittige karakter. Daarom is er besloten Holly bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons werd Holly al gauw een stuk kalmer. Verandering vindt ze nog wel moeilijk, dus de eerste dagen is ze dan altijd wat onrustig en kan ze flink blaffen. Dit zal ze wellicht na adoptie ook kunnen gaan doen. Daarna kalmeert ze wanneer ze de juiste sturing krijgt.
Ze gaat hier met veel verschillende mensen wandelen zodat ze vreemde mensen niet meer spannend vindt en dit werpt zijn vruchten af. Ze reageert al veel minder op andere mensen. Uitvallen naar andere honden doet ze ook niet wanneer ze goed begeleid wordt. Enkel bij zeer onzekere wandelaars voelt ze zich niet echt veilig en dan durft ze nog wel eens naar andere honden te blaffen. Hier zal na adoptie dus ook aan gewerkt moeten worden.

We zijn voor Holly op zoek naar een leuk, niet te druk gezin dat de tijd heeft om Holly naar veel verschillende plekken mee te nemen. Holly zit nog middenin haar puberteit en zal dus nog heel wat uitproberen. We zoeken een gezin dat dit begrijpt en accepteert en hier kalme en rustige begeleiding in kan bieden. Voor Holly's rust plaatsen wij haar niet bij kinderen onder de 16 jaar oud en niet bij kleine huisdieren, zoals katten, konijnen, cavia's, etc. Ze kan eventueel met genoeg begeleiding bij een andere hond geplaatst worden mits dit een stabiele reu is.

Oud Duitse Herder

Teef - gesteriliseerd