Jes Geadopteerd

Lieve knuffelkont.

Het vorige baasje van Jes kon niet meer goed voor haar zorgen omdat hij dementerend is. Jes kreeg daardoor ook het gevoel dat zij alles moest regelen in huis. Ze blafte daarom naar bezoek en schoot daarbij ontzettend in de stress. Vanwege deze situatie is besloten Jes bij ons af te staan, zodat wij een fijn nieuw huisje voor haar kunnen vinden.

Bij ons is Jes vooral heel vrolijk. Ze krijgt graag aandacht en vindt wandelen heel leuk. Ze loopt perfect aan de lijn, zowel alleen als met andere honden samen. Bij nieuwe mensen kan ze soms nog een beetje verlegen zijn, maar het duurt niet lang voordat ze om een aaitje komt vragen. Jes was iets te zwaar, maar ondertussen prima op gewicht door de wandelingen die ze nu maakt. Daarnaast hebben we haar gebit laten reinigen en een bultje onder haar kin laten verwijderen.

Jes is zeer kort geadopteerd geweest, nog voordat haar tanden en het bultje gedaan waren. Het bultje hebben wij, zoals altijd, op laten sturen voor onderzoek. Hieruit kwam dat het een kwaadaardige tumor was, lymfoom. Gelukkig is hij in zijn geheel weggehaald en zijn er verder geen tekenen van uitzaaiing. Het advies van de dierenarts is: nu niks doen, behalve elke paar maanden laten checken. Wij checken Jes haar lymfeklieren wekelijks, just to be sure. Voor de adoptanten was dit een reden om haar direct terug te brengen echter. Daarom zit Jes nu weer in het asiel.

Voor Jes zoeken we een huisje waar ze lekker kan blijven bewegen en waar ze zich veilig voelt, zodat ze niet de behoefte voelt om bijvoorbeeld bij bezoek de boel te gaan regelen. Ze heeft bij dit soort situaties dus duidelijkheid en sturing nodig. Ze zoekt een fijne plek waar ze de liefde en veiligheid weer krijgt die ze zo nodig heeft.

Ruwharige Teckel

Teef - gesteriliseerd