Jip Geadopteerd

Lieve, vrolijke, energieke prepuber.

Jip is met 4,5 maanden oud geadopteerd via een stichting. Ze was in het begin heel erg teruggetrokken en voorzichtig, maar verder vonden de baasjes het goed gaan met haar en ze kon zelfs mee naar de camping. Na 2 maanden (leerperiode hond) sloeg dit echter om. Ze liet mensen niet meer in de buurt komen, raakte snel overprikkeld en maakte nauwelijks meer contact met mensen. Met honden kon ze wel prima omgaan, ze is zelfs een tijd naar een hondenuitlaatservice geweest, echter konden haar vorige baasjes konden geen bezoek meer ontvangen want daar blafte ze dan fel naar en ze durfde zelfs te happen. Ze wisten niet hoe ze dit konden verhelpen en hebben ervoor gekozen om Jip bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons merkte we dat Jip volledig overprikkeld was en veel te weinig slaap heeft gehad. We zijn meteen met haar gaan trainen en goed gaan oefenen op rust. Dit vond ze in het begin heel moeilijk, maar elke dag gaat weer een beetje beter. Ze is verder een echte puber en is niet bang om mensen of honden te corrigeren (door ze kort aan te stoten) als ze druk zijn of in haar ogen iets fout doen. Uiteraard is het niet haar taak om zich hiermee te bemoeien, dus leren we haar minder controlegedrag te vertonen en meer te vertrouwen op de mensen om haar heen. Ze kan met de juiste sturing tijdens de ontmoeting wel heel goed overweg met alle honden. Ze loopt prima in een roedel aan de lijn.

Jip is op zoek naar een rustig huishouden, dat duidelijke en kalme sturing kan geven. Ze zit volop in de pubertijd dus ze heeft baasjes nodig die duidelijk grenzen aan kunnen geven en haar de rest van de wereld willen laten zien zodat ze later een stabiele, kalme en goed gesocialeerde hond wordt. Ze kan prima geplaatst worden bij honden, katten en andere dieren. Ze kan ook geplaatst worden bij kinderen mits die ook worden meegenomen in het trainingsproces en haar rust geven.

Kruising Friese Stabij

Teef - gesteriliseerd