Kiton Ter adoptie

Kiton is bij ons binnen gekomen omdat zijn baasjes zagen dat hij het te moeilijk had bij hen in huis. Kiton is geadopteerd toen hij ongeveer 8 jaar oud was, hij had hiervoor in een tuin in Friesland gewoond en had dus heel erg weinig van de wereld gezien. Bij zijn nieuwe eigenaren mocht hij in een huis wonen, in het centrum van een drukke stad. Dit ging enige tijd goed, maar na een aantal maanden begon Kiton zenuwachtig en gestressed te worden. Dit uitte zich vervolgens in grommen bij aanraking of wanneer hij aan het eten was. Dit werd steeds erger: hij begon eten, zijn bench en speeltjes te claimen en kon hierbij in zijn waas heel erg lelijk doen. Zijn baasjes hebben vanalles geprobeerd, maar zijn tot de conclusie gekomen dat hij op een drukke plek, in een huis niet gelukkig zou worden.

Bij ons was Kiton vrij snel op zijn gemak: dit herinnerde hem aan zijn eerdere jaren. Heel erg veel rust en niemand die iets van hem ‘moest’ (aaien of knuffelen). We konden hem al snel meenemen naar allerlei drukke plekken, maar doordat hij hier (in zijn bench) in de kennel veel kon bijslapen, heeft hij nooit zijn claimgedrag of gegrom vertoond. Hij loopt fijn mee in de groep met alle andere honden of alleen en geniet overduidelijk van wandelen. Hij is ook ontzettend lief: iedereen kan hem aaien of knuffelen en hij vindt dit tot op zekere hoogte ook prettig.

We zijn op zoek naar een bijzondere plek voor Kiton en realiseren ons dat dit moeilijk te vinden is. Een plek waar Kiton mag zijn wie hij is: bij voorkeur niet in een huis, omdat hij dit al snel (veel) te moeilijk vindt. Een tuin in een rustig gebied, met verwarmde garage o.i.d. waar hij kan slapen en zijn tijd kan doorbrengen zou heerlijk voor hem zijn. Een baasje dat een wandeling op zijn tijd prettig vindt, maar verder geen verwachtingen heeft v.w.b. knuffelen of aaien en alles op zijn tempo doet, is wat Kiton nodig heeft. Dan laat hij namelijk zijn lieve zelf zien die wel echt van een knuffel op zijn tijd kan genieten.

Kiton heeft met katten geleefd, dit is dan ook geen probleem. Een andere hond zou ook kunnen, bij voorkeur een teef, maar rustige reu is ook mogelijk. Gezien zijn gedrag plaatsen we Kiton niet bij jonge kinderen, oudere kinderen die hem zijn rust gunnen, is eventueel wel mogelijk. Kiton wordt niet in een drukke omgeving geplaatst.

Heidewachtel

Reu