Leonardo Geadopteerd

Leuke, vrolijke, stabiele, flierefluiter.

Leonardo heeft al een bewogen leventje gehad. Hij is geboren in Spanje en is toen hij 2,5 jaar oud was door een stichting naar België gebracht, naar een gezin waar hij ontzetten veel in de bench zat en weinig uitloop kreeg. Toen hij daar een keer de bench in werd geforceerd, hapte hij naar de eigenaar. Hij was toen ongeveer 6 weken in dat gezin. Dit gezin wilde hem toen niet meer en de stichting heeft hem opgehaald. Hij is toen naar een gastgezin gegaan voor een half jaar. Hier zat hij met meerdere honden en dat ging uitstekend. In juni 2020 is hij toen naar zijn vorige gezin gegaan. Daar kreeg hij veel vrijheid, was de eerste anderhalve maand nooit alleen en kreeg wat te weinig sturing. Na een week of 2 begon Leonardo was claimgedrag te laten zien. Vooral wanneer hij iets voor langere tijd kon bezitten, zoals speelgoed of een bot, kon hij dit gaan beschermen. Hij heeft dan ook een aantal mensen gehapt/gecorrigeerd toen ze een snoepje, botje of speelgoed van hem af wilden pakken. De laatste keer had hij ook een groot bot en toen zijn baasje in de buurt wilde komen om dit weg te pakken, haalde Leonardo ook uit. Omdat het ook niet zo goed ging met het bazinnetje in die tijd, is er besloten hem af te staan. De stichting wilde Leonardo echter niet terugnemen en zo is hij bij ons terechtgekomen.

Bij ons liet Leonardo zich meteen als een zeer vrolijke, energieke jongen zien. Buitenlandse honden laten wel vaker claimgedrag naar voedsel zien dat niet direct opgegeten kan worden, al heeft Leonardo daar tot nu toe nog geen problemen omtrent gemaakt naar ons toe. Voernijd bij zijn normale brokken heeft hij zowel bij ons als in zijn vorige gezin niet gehad. Leonardo is natuurlijk nog een jonge kerel en wil de wereld ontdekken. Hij ziet overal de lol wel van in, al kan hij sommige grote, sterke honden wel wat spannend vinden. Hij loopt uitstekend mee aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Bij binnenkomst viel hij de eerste dag uit naar vreemde honden, maar dat heeft hij sindsdien niet meer gedaan.

We zoeken een leuk, actief gezin voor Leonardo, waar hij buiten de wereld mee mag ontdekken en binnenshuis regels en duidelijkheid krijgt. Leonardo is een prima beginnershond, maar kan ook goed bij andere honden geplaatst worden. Hij kan goed met kinderen overweg zolang ze hem niet plagen en hem zijn rust gunnen uiteraard.

Podenco Ibicenco

01/02/2017

Zit, af, kom hier, mand, bench, rustig, nee

In training