Lizzy Geadopteerd

Lieve meid die nog veel moet leren.

Lizzy is toen zij vier maanden oud was vanuit Roemenië door een stichting naar Nederland gehaald. Ze zou een kleine middelmaat worden volgens de stichting, maar Lizzy bleek een uit de kluiten gewassen pup van 16 kilo. Inmiddels is ze dan ook al een flinke dame. Lizzy werd geadopteerd door een gezin uit België met twee jonge kinderen. Toen ze daar kwam, was Lizzy erg onzeker en angstig voor vreemde mensen en onbekende honden. Het gezin volgden puppycursussen en trainden met haar, maar de onzekerheid rondom onbekende mensen en bezoek verbeterde niet. Dit leidde twee keer tot een bijtincident. Naar de gezinsleden was Lizzy altijd erg lief. Ze hield ervan om geknuffeld en geaaid te worden. Maar na haar sterilisatie veranderde de band tussen Lizzy en het jongste kind van het gezin en begon Lizzy naar hem uit te vallen. Dit was voor het gezin de reden om op zoek te gaan naar een oplossing. Uiteindelijk besloten ze een afspraak te maken om Lizzy te laten inslapen. Gelukkig kon dit worden voorkomen en is Lizzy bij ons afgestaan.

Wij zijn direct met Lizzy aan de slag gegaan. Als ze je eenmaal kent en vertrouwt, is Lizzy een ontzettend lieve en grappige meid. Maar haar onzekerheid rondom onbekende mensen moet niet worden onderschat. Bij het ontmoeten van nieuwe mensen heeft zij veel begeleiding nodig. Op de wandelingen loopt ze heel netjes mee, alleen of in een groep met andere honden. Ze houdt ervan even lekker rond te dollen op ons speelveld, met of zonder andere honden erbij. Ze komt dan regelmatig even langs voor een knuffel, en gaat daarna weer verder met wat ze aan het doen was.

De beste plek voor Lizzy zou een rustige plek zijn waar ze als buitenhond kan leven, over het huis en terrein kan waken, en waar ze met mensen leeft die haar knuffelen, met haar spelen en haar haar vrolijkste zelf laten zijn. Ze kan geplaatst worden bij een andere hond, de voorkeur gaat dan uit naar een reu. Lizzy is een hond met een laag energieniveau en we hopen voor haar op een leven waar ze niet continu overvraagd wordt, zoals in het drukke Nederland al snel het geval is. Plaatsing in het buitenland is dan ook zeker een mogelijkheid. Ze kan eventueel ook geplaatst worden als huishond, maar dit wordt wel een flinke uitdaging. Lizzy zal zich dan moeten aanpassen en dit zal veel tijd, energie en doorzettingsvermogen vragen van haar nieuwe baasje.

Kruising

Teef - gesteriliseerd