Maddy Geadopteerd

Een grappige, aanhankelijke en wat onzekere meid.

Maddy is ongeveer 1.5 jaar geleden op straat in Kroatie gevonden en is toen samen met haar drie puppies naar het grootste asiel in Kroatie terecht gekomen. Een van deze puppies was Pieter die Liz zelf in Kroatie heeft geadopteerd. Maddy zat in het asiel in een kennel samen met een paar andere honden, en zij kwam nauwelijks de kennel uit. De liefde wat Liz voor Pieter heeft strekte zich ook uit tot Maddy. In overleg met de Stichting, is besloten om Maddy een kans in Nederland te geven want tussen 150 andere bruine hondjes waren haar kansen tot adoptie heel klein. Op basis van haar karakter zou ze het leven in Nederland wel aankunnen. Vervolgens is Maddy op transport gezet en zo is zij bij ons terecht gekomen.

Bij ons liet Maddy meteen wel zien dat ze best onzeker was en haar angsten een beetje overcompenseerde. Zij liet zich wel meteen aanraken en was meteen lief tegen iedereen. Het was ook duidelijk dat zij niks gewend was, en dus zijn wij meteen begonnen met oefenen aan de lijn en vooral haar zo veel als mogelijk van de wereld te laten zien. Ondertussen loopt Maddy uitstekend aan de lijn, met of zonder andere honden, en laat echt de karakteristieken van een hele stabiele en lieve hond zien. Maddy is heel sociaal niet alleen met mensen, maar ook met andere honden en diertjes. Als ze niet weet wat zij in bepaalde situaties moet doen, kan ze een drukkere kant van zich laten zien, maar laat zich eenvoudig rustig worden. Ze moet nog aan veel dingen wennen en kan soms een beetje schrikachtig zijn, maar zoekt gelukkig ook meteen steun bij de mensen die zij kent en vertrouwt.

Wij zoeken voor Maddy een leuk gezin die haar vrolijkheid deelt en die graag met haar op stap wil gaan, en ook geniet van knuffel sessies in de zon. Maddy kan prima bij kinderen en andere huisdieren geplaatst worden. Het is wel belangrijk dat eventuele adoptanten snappen dat Maddy nog aan het leven in huis moet wennen, aangezien zij dat nog nooit heeft ervaart.

Teef - gesteriliseerd

15/06/2020