Max Geadopteerd

Lieve, energieke, ietwat onzekere hond.

Max is al pup bij zijn vorige baasje terechtgekomen. Daar heeft hij zijn hele leven geleefd. Helaas is meneer overleden en heeft zijn dochter tijdelijk de zorg op haar genomen. Max had veel angsten naar mensen en naar honden. Hij kon uitvallen naar vreemde honden en hij kon happen als vreemde mensen hem aanraakten. De dochter van meneer had helaas niet de mogelijkheid om goed voor Max te zorgen, waarvoor ze er voor heeft gekozen hem bij ons af te staan.

Max liet zijn angsten bij ons al snel zien. We zijn hier dan ook meteen mee aan de slag gegaan. Hij heeft een mooi leervermogen en grote will-to-please. Het duurde dan ook niet lang voordat hij genoeg vertrouwen in ons had en zijn angsten één voor één durfde los te laten. In plaats van te blaffen en te grommen naar mensen en honden en continu het voortouw te nemen, komt hij nu liever achter ons staan om bescherming te zoeken. Hij loopt ondertussen keurig aan de lijn en kan zelfs in een roedel met andere honden lopen. Drukke honden kan hij wel nog erg spannend vinden.

We zijn op zoek naar baasjes voor Max die in hem geloven, hem over zijn angsten heen kunnen helpen en waar hij zich kan ontwikkelen tot een evenwichtige hond. Een rustig huishouden waar hij de juiste sturing krijgt. Mensen die zelf ook veel zelfvertrouwen hebben, zodat ze dit op Max kunnen projecteren. Hij kan geplaatst worden bij een andere hond, mits deze zelf kalm en stabiel is en niet meegaat in het gedrag van Max. Uit voorzorg plaatsen we hem niet bij kleine kinderen, bij tieners zou dit wel na overleg kunnen.

Jack Russell x Vlinderhondje

01/07/2015