Monty Geadopteerd

Lieve, vrolijke, soms wat schuchtere hond.

Monty is van kleins af aan bij zijn vorige baasjes geweest en heeft hier ook samen gewoond met kinderen. Dit is altijd heel goed gegaan maar de laatste paar jaren werd het wat moeizamer. Eén van de kinderen had namelijk een verstandelijke beperking waardoor ze soms ook wat heftig kon reageren. Ze heeft Monty daardoor meerdere keren geslagen, waardoor Monty uit zelfbescherming ging happen. Het meisje is uiteindelijk uit huis geplaatst maar Monty bleef zich onveilig voelen en daardoor dit hapgedrag vertonen. Zijn baasjes hebben hierdoor voor afstand gekozen en Monty is via de rasvereniging bij ons terechtgekomen.

Eenmaal bij ons liet Monty zich zien als een hele lieve en zachtaardig hond. De hond zoals hij beschreven werd liet zich totaal niet zien bij ons. Hij kan met alle vrijwilligers en personeelsleden goed overweg. Bij wat te weinig sturing merk je wel dat hij wat zenuwachtiger wordt waardoor hij zijn rust niet vindt. Laat je hem te lang in deze onrust zitten (meerdere dagen tot weken), dan zou hij wellicht wel terug kunnen vallen in oud gedrag. Bij voldoende sturing en vooral veel rust is hij echter super lief en gemakkelijk in de omgang. Monty gaat graag naar nieuwe plekken en voor zijn ontwikkeling is dit natuurlijk ook heel erg goed. Ook andere trainingen zoals behendigheid vindt hij erg leuk.
De sporen van het slaan zijn wel nog licht aanwezig; abrupte bewegingen van bovenaf vindt hij spannend en dan deinst hij terug. Hele drukke en instabiele honden vindt hij ook lastig. Monty zou het liefst enigshond zijn of bij een kalme teef geplaatst willen worden.

Monty is verder op zoek naar een leuk baasje dat samen met hem een relaxt leven wil leiden, met ongedwongen trainingen, rustige lange wandelingen, veel slaap en weinig prikkels in huis. Iemand met veel geduld, die rekening houdt met het verleden van Monty zonder daarbij in emotie te vallen. Monty vindt zichzelf niet zielig, hij wil alleen dat er rekening met zijn grenzen gehouden wordt. Omdat Monty van rust houdt plaatsen wij hem niet bij kleine kinderen.

Kerry Blue Terriër

07/01/2012