Pablo Geadopteerd

Zeer lieve vrolijke hond, met sterke jachtdrift en fixatie op auto's e.d.

Pablo is met 3 weken oud in Spanje langs de weg gevonden samen met zijn broertje en zusje. Zijn moeder is waarschijnlijk overreden. Hij is opgevangen door een stichting en met 15 weken oud naar Nederland gekomen. Na een week hier in een gastgezin is hij bij zijn vorige baasjes terechtgekomen. Zij hebben toen goedbedoeld veel met Pablo gedaan de eerste weken, waardoor hij erg overprikkeld raakte. Hij begon na een week of 2 uit te vallen naar auto's en dit werd steeds erger. Wanneer hij heel hoog in zijn stress zat kon hij zelfs reversed agression vertonen en zijn baasjes in een been happen. Dit uitte hij dan niet alleen meer t.o.v. auto's, maar ook honden en andere dieren waren dan mega spannend.
Zijn baasjes hebben er alles aan gedaan om dit te verbeteren en ontzettend veel hulp ingeschakeld en trainingen gevolgd. Helaas verviel Pablo telkens weer in ditzelfde gedrag, waardoor er uiteindelijk besloten is om afstand van hem te doen.

Momenteel zit Pablo bij ons in een traject om hem helemaal tot rust te laten komen. Hij werd daarvoor een aantal weken lang niet in de buurt van auto's uitgelaten, maar mocht lekker spelen op ons speelveld, op de loopband rennen en agility doen. Dit deed hem zichtbaar goed en hij is dan ook volledig ontspannen nu. Hij is ontzettend sociaal naar andere honden, heel erg goed in agility en eigenlijk altijd vrolijk.
Ondertussen zijn we Pablo stap voor stap aan het wennen aan wandelingen met zo nu en dan verkeer en dat gaat heel goed. We zijn dan ondertussen ook rustig op zoek naar een huisje voor hem.

Wij plaatsen Pablo het liefst in een prikkelarme omgeving, waar weinig verkeer komt. Hij kan prima bij kinderen (deze mogen echter níet met hem wandelen) of andere honden geplaatst worden. Bij andere kleine dieren kan hij geplaatst worden mits hier de tijd voor genomen wordt en dit dieren zijn die in een eigen verblijf zitten (dus een ren of volière o.i.d.), omdat zijn jachtinstinct in het begin hierdoor getriggerd wordt. Pablo zoekt een kalm en evenwichtig gezin, waar weinig stress heerst en men altijd streeft naar ontspanning.

Podenco

29/01/2018