Pip Geadopteerd

Schattige hond met lichte verlatingsangst.

Pip is als pup door zijn eerste baasje aangeschaft. Het ging allemaal heel goed totdat Pip teveel vrijheid en te weinig begeleiding kreeg en daardoor in huis ging plassen en soms ging happen naar honden en mensen. Ze wisten niet meer wat ze met Pip aanmoesten en wilden hem toen in laten slapen. De dierenarts heeft toen ons gebeld met de vraag of wij Pip aan konden nemen, omdat euthanasie natuurlijk wel heel drastisch was voor dit gedrag.

Eenmaal bij ons liet Pip zich als een super lieve, makkelijke hond zien en konden we geen problemen bij hem ontdekken. Hij is toen geplaatst bij een alleenstaande vrouw. Zij woonde echter zeer klein en dit bleek voor Pip te veel prikkeling te zijn. Omdat er geen plek was waar hij prikkelarm zijn indrukken kon verwerken, schoot hij vaak zwaar overprikkeld wakker in zijn slaap en ging dan hard huilen. Mevrouw was nu hoogzwanger en met nog een baby erbij zou Pip nog meer prikkels krijgen. Er is toen in overleg besloten dat het voor Pip beter zou zijn als we een ander huisje voor hem zouden zoeken.

Pip woont momenteel bij onze gedragsdeskundige in huis. Hier krijgt hij veel minder prikkels en zijn huilbuien zijn ondertussen tot een minimum afgenomen. Hij huilt nog een enkele keer kort 2 minuten nadat hij alleen wordt gelaten en heel soms wanneer hij langer dan 7 uur alleen moet zijn. Deze huil beperkt zich tot een geluid dat maximaal 30 seconden duurt. Voor Pip zoeken wij een leuk gezin dat lekker gestructureerd met hem wil wandelen en hem in huis veel rust geeft. Pip kan prima geplaatst worden bij andere honden en dieren. Met kinderen blijkt hij echt een kei te zijn, hij helpt ons dan ook tijdens therapieën voor kinderen die bang zijn voor honden, wat hij uitmuntend doet. Uiteraard moeten kinderen in huis hem wel zijn rust kunnen gunnen.

Kruising Poedel

24/05/2016