Pipa Ter adoptie

Grappig, lief, maar soms heel druk hondje.

Pipa heeft geen lekkere start gehad: ze komt van een erkende fokker (ze heeft een stamboom), maar er klopte daar een hoop niet. Pipa's moeder was ontzettend nerveus en droeg de hele tijd een blafband. Daarnaast is Pipa zelf ook nog te vroeg geboren en ontwikkelde ze al vrij snel probleemgedrag in de vorm van blaffen naar andere honden en bij alles rondjes draaien. Haar vorige baasjes hebben hier de eerste anderhalf jaar helaas geen hulp bij gekregen, ondanks dat ze hier regelmatig om vroegen bij de hondenschool waar ze toen trainden. Uiteindelijk begon Pipa ook meneer des huizes aan te vallen en zo zijn de baasjes bij ons terechtgekomen. Het was al snel duidelijk: Pipa had een gigantisch slaaptekort en was volledig overprikkeld.
Het bleek voor de baasjes echter te moeilijk om Pipa te bieden wat ze nodig had. Omdat haar gedrag al zo vroeg gestart was en ze hier zo lang mee heeft kunnen oefenen, heeft het ook veel tijd nodig om dit gedrag weer af te leren. Helaas konden de baasjes dit niet opbrengen en zo is Pipa in ons asiel gekomen.

Hier is Pipa een leuk, vrolijk hondje. Vrij sociaal naar soortgenoten en prima met katten e.d. Ze loopt netjes in de groep mee tussen alle andere honden. Alleen honden die ook hoog in de stress kunnen komen, en die qua inborst dus wat op Pipa lijken, vindt ze in het begin moeilijk. Na begeleiding gaat dit wel snel weer beter.
We trainen elke dag met Pipa en haar extreme gedrag richting stofzuiger e.d. is al veel minder. Mensen aanvallen doet ze gelukkig helemaal niet meer en was echt een direct gevolg van te weinig slaap. Bakjes uit haar bench pakken vindt ze wel nog moeilijk. De ene dag gaat dit prima en de andere dag een stuk minder. Het is afhankelijk van hoeveel ze die dag al gedaan of gezien heeft hoe het gaat. Dit is zeker een puntje waar adoptanten rekening mee moeten houden.

We zoeken een rustig huishouden voor Pipa, prikkelarm en niet de hele tijd mensen om haar heen. We plaatsen haar voor haar rust niet in een gezin met kleine kinderen, ondanks dat ze hier prima mee overweg kan. Mensen die snappen dat Pipa een rugzakje heeft dat leeggemaakt moet worden en hier ook de tijd voor willen nemen. Pipa kan prima bij een andere hond of andere dieren geplaatst worden.

Lakeland Terriër

Teef - gesteriliseerd