Scruffy Geadopteerd

Lief, wat onzeker hondje.

Scruffy is als jong hondje uit Roemenië naar Nederland gehaald door een andere stichting. Hij is door deze stichting doorgeplaatst naar een gezin met kinderen. Daar kreeg Scruffy, jong als hij was, echter veel te veel vrijheid en veel te weinig sturing. Hierdoor werd hij steeds onzekerder en voelde hij zich onveilig. Uiteindelijk heeft dit ertoe geleid dat hij bezoek weg ging jagen door in hun broekspijpen te happen. Hierbij heeft hij uiteindelijk een keer, in zijn stress, iemand in zijn been gehapt.
Scruffy is toen teruggegaan naar de stichting die hem naar Nederland had gehaald, maar kwam daar in een opvanggezin met 10 andere honden terecht. Overprikkeld als Scruff al was, was hem dat veel te veel. Er ontstond daardoor veel onrust tussen de honden, wat voor schermutselingen kon zorgen. Het opvangadres kon dit niet aan en daardoor heeft de stichting besloten Scruffy bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons zagen we al gauw dat Scruffy volledig overprikkeld en doodmoe was. Na de nodige rust en kalme wandelingen werd Scruff gelukkig weer hond :) Vreemde mensen die zomaar de ruimte ingelopen komen vindt hij nog altijd een beetje spannend, maar hier trainen we flink op en Scruffy maakt hier duidelijk stappen in. Ook werken we aan zijn algehele zelfvertrouwen, waardoor hij alles in het algemeen minder eng vindt.

Scruffy zoekt een leuk gezin dat hem zeker de eerste jaren, tot hij uit zijn puberteit is, goed wil begeleiden wanneer er bezoek komt. Hij houdt van lekker wandelen en speelt graag af en toe een spelletje. Scruffy kan prima bij andere dieren geplaatst worden. Ook kan hij bij kinderen geplaatst worden, mits hij de juiste begeleiding krijgt wanneer er vriendjes/vriendinnetjes op bezoek komen.

Reu - gecastreerd

20/03/2018