Skye Geadopteerd

Ontzettend lief, wat onzeker meisje.

Skye heeft van pup af aan bij haar vorige gezin gewoond. Daar was ze heel lief, maar liet ook wat probleemgedrag zien. Zo viel ze uit naar andere honden, had voernijd en liep het niet zo lekker met de andere hond in huis. Vanwege persoonlijke omstandigheden moest het gezin op zoek naar een nieuw huisje voor Skye. Die vonden ze ook, maar dit bleek toch niet de goede plek voor haar te zijn. Weer terug in het gezin vond een hap-incident plaats, toen de inwonende vader Skye wilde aaien terwijl ze lag te slapen. Skye is toen naar een pension gebracht, en vanuit daar afgestaan bij ons.

Bij binnenkomst was Skye overprikkeld, onzeker en druk. Maar met voldoende rust en sturing verbeterde dit al snel en zien wij een hele lieve, sportieve hond tevoorschijn komen. Skye loopt heel netjes aan de lijn, met of zonder andere honden. Wandelen vindt ze dan ook heerlijk, al hoeft het niet te gek voor haar. Chille wandelingen waardoor ze zo'n 1,5 uur per dag beweging heeft, is prima. Ze vindt het vooral erg fijn om samen met mensen bezig te zijn, in welke vorm van activiteit dan ook. Van voernijd hebben wij nooit iets gemerkt: ze wacht heel netjes op haar voer en we kunnen gewoon langslopen als ze aan het eten is.

We zoeken voor Skye een huisje waar ze zich veilig kan blijven voelen, zodat ze niet terug hoeft te vallen in oud gedrag. Ze heeft dan ook zelfverzekerde baasjes nodig die haar goed willen begeleiden. Haar rust is erg belangrijk, dus zoeken we een chille sfeer in huis. Grenzen en structuur zijn voor Skye net zo belangrijk, ze is namelijk een echte herder. Skye vindt het leuk om op avontuur te gaan, ze zou het dus zeker fijn vinden om regelmatig op stap te gaan met haar nieuwe baasjes. Skye kan bij een andere hond geplaatst worden, en met goede begeleiding ook bij katten. Plaatsing bij wat oudere kinderen kan, mits zij Skye met rust laten als zij rust of slaapt.

Duitse Herder

Teef - gesteriliseerd