Syrus Geadopteerd

Actieve, beetje onzekere hond.

Syrus is als puppy van 8 weken door zijn vorige baasje gekocht en begon na verloop van tijd onzekerheden te ontwikkelen, die hij vervolgens ging overcompenseren. Dit uitte hij door aan de lijn uit te gaan vallen naar andere honden en zijn voerbak te gaan claimen.

Helaas wist zijn baasje, die zelf ook niet lekker in zijn vel zat, niet hoe hij het gedrag van Syrus kon bijsturen en de door hem ingeschakelde gedragstherapeut heeft toen geadviseerd om Syrus aan ons af te staan.

Toen Syrus bij ons binnenkwam werd al snel duidelijk, dat hij overprikkeld raakte omdat hij nooit duidelijke sturing heeft gekregen. We zijn flink met hem aan de slag gegaan en inmiddels loopt hij netjes aan de lijn, zonder uit te vallen. Ontmoeten van nieuwe honden vindt hij wel nog wat spannend, maar hij leert steeds sneller te ontspannen. Zijn voernijd laat hij hier niet echt zien, dus daarin zijn we hem nog aan het trainen.

Syrus kan zeker bij een stabiele teef geplaatst worden, maar uit voorzorg plaatsen we hem niet bij een gezin met jonge kinderen.

Kruising

15/10/2015