Tasha Geadopteerd

Lieve, zelfverzekerde, kalme dame.

Tasha is door een andere stichting uit Bulgarije gehaald. Hier lag ze al jaren aan een ketting, want dat zou beter zijn dan op straat vrij rondlopen... Er was te weinig tijd voor de mevrouw in Bulgarije om alle honden goed te verzorgen, dus Tasha kreeg dan ook te weinig aandacht. Af en toe wat knuffels, maar niet dagelijks een wandeling, wat veel belangrijker is natuurlijk. Vanuit deze positie is Tasha met de bus naar Nederland gebracht, waar ze in een gastgezin terechtkwam. Deze omschakeling was natuurlijk enorm voor haar en ze begon dan ook direct met het enige gedrag dat ze al die tijd had geleerd: het claimen van haar plek. Ze trok bijvoorbeeld haar lip op als het gastgezin haar van de bank wilde begeleiden. Er volgde nog wat meer van deze claim-incidenten en aangezien er een kindje van 7 jaar oud in het gastgezin rondliep, werd besloten dat het niet verstandig was Tasha daar te houden. Ze kon bij een pension terecht, maar ook hier liet Tasha zich regelmatig gelden. Zeker snelle bewegingen in haar persoonlijke zone, zoals bij het vastpakken van haar halsband, vond Tasha niet echt fijn. Tasha is vanuit deze opvang één keer herplaatst bij een gezin. Helaas stoof ze daar de 5e dag de deur uit en wilde de zoon van 19 jaar oud haar tegenhouden. In een reflex pakte hij haar bij de halsband, wat resulteerde in gehap. Ze is hierop terug naar het pension gebracht. Omdat Tasha daar ook niet goed om kon gaan met haar vrijheid, onstonden er regelmatig opstootjes tussen de honden. Dit was niet meer goed te regelen binnen het pension en daarom is besloten Tasha bij ons af te staan, zodat ze begeleiding en training kon krijgen voordat ze geadopteerd wordt.

Eenmaal bij ons werd duidelijk dat Tasha heel moe was en haar hele leven gewend was haar zin te krijgen door een grote mond op te zetten. Een hoop meer rust en structuur maakte Tasha direct een stuk vrolijker en minder overprikkeld. In haar verblijf reageerde ze in het begin soms op andere honden, omdat ze dit wilde claimen, maar dit gedrag is nu al een hele tijd helemaal over. In de bench probeerde ze ons in het begin soms ook even uit door wat te grommen als we aan de bench kwamen, maar omdat ze ondertussen weet dat wij daar niet van onder de indruk raken, is ze hiermee gestopt. Ze is wanneer ze genoeg slaap en begeleiding krijgt, een ontzettend fijne, kalme en sociale hond. Ze kan bij ons prima overweg met alle andere honden en loopt ondertussen keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Ze reageert met de juiste sturing niet op passerende honden.

Tasha is een lieve, redelijk zelfverzekerde dame, die mensen heel tof vindt, zolang ze ziet dat ze niet heel snel bewogen zijn. Hele onzekere mensen heeft ze wat minder mee, en bindt ze niet zo mee, maar stabiele mensen vindt ze tof. Ze heeft een normaal energielevel, dus anderhalf tot twee uur per dag relaxte wandelingen zijn genoeg voor haar. Ze houdt van chillen en luieren, mits ze zich veilig voelt en niet het idee krijgt dat zij alles onder controle moet houden. Tasha kan prima bij een andere relaxte hond geplaatst worden. We plaatsen haar gezien haar neiging tot controlegedrag niet bij kinderen onder de 12 of kleine huisdieren zoals katten, konijnen, vogels, etc.

Kruising

Teef - gesteriliseerd