Tasha Ter adoptie

Lieve, zelfverzekerde dame, die weet wat ze wil en weerwoord durft te geven.

Tasha is door een andere stichting uit Bulgarije gehaald. Hier lag ze al jaren aan een ketting, want dat zou beter zijn dan op straat vrij rondlopen... Er was te weinig tijd voor de mevrouw in Bulgarije om alle honden goed te verzorgen, dus Tasha kreeg dan ook te weinig aandacht. Af en toe wat knuffels, maar niet dagelijks een wandeling, wat veel belangrijker is natuurlijk. Vanuit deze positie is Tasha met de bus naar Nederland gebracht, waar ze in een gastgezin terechtkwam. Deze omschakeling was natuurlijk enorm voor haar en ze begon dan ook direct met het enige gedrag dat ze al die tijd had geleerd: het claimen van haar plek. Ze trok dan ook direct haar lip op toen haar gastgezin haar van de bank wilde begeleiden. Er volgde nog wat meer van deze claim-incidenten en aangezien er een kindje van 7 jaar oud in het gastgezin rondliep, werd besloten dat het niet verstandig was Tasha daar te houden. Ze kon bij een pension terecht, maar ook hier liet Tasha zich regelmatig gelden. Zeker snelle bewegingen in haar persoonlijke zone, zoals bij het vastpakken van haar halsband, kon Tasha niet waarderen en dat liet ze dan ook merken. Tasha is vanuit deze opvang één keer herplaatst bij een gezin. Helaas stoof ze daar de 5e dag de deur uit en wilde de zoon van 19 jaar oud haar tegenhouden. In een reflex pakte hij haar bij de halsband, wat resulteerde in bijtgedrag van Tasha. Ze is hierop terug naar het pension gebracht. Omdat Tasha daar ook niet goed om kon gaan met haar vrijheid, zorgde ze regelmatig voor opstootjes tussen de andere honden. Dit was niet meer goed te regelen binnen het pension en daarom is besloten Tasha bij ons af te staan, zodat ze flinke begeleiding en training kon krijgen voordat ze geadopteerd wordt.

Eenmaal bij ons werd duidelijk dat Tasha heel moe was en haar hele leven al regelt door een grote mond op te zetten als haar iets niet zint. Aangezien ze een grote hond is, zijn veel mensen hier natuurlijk van onder de indruk en heeft Tasha zo geleerd dat ze haar zin kan doordrijven. Een hoop meer rust en structuur maakte Tasha al een stuk vrolijker en minder overprikkeld. In de kennel reageert ze soms op andere honden, omdat ze deze wil claimen. In de bench probeert ze ons soms ook uit door even te grommen als we aan de bench komen, maar omdat ze weet dat wij daar niet van onder de indruk raken, stopt ze hier steeds sneller mee. Ze is wanneer ze genoeg slaap en begeleiding krijgt en niet teveel vrijheid, een hele fijne, kalme en sociale hond. Ze kan bij ons prima overweg met alle andere honden en loopt ondertussen keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Ze reageert niet op passerende honden.

Tasha is een zelfverzekerde, onafhankelijke dame, die weet wat ze wil. Ze heeft heel veel respect voor mensen, eens dit verdiend is. Ze geeft dat niet gratis weg. Ze zoekt dan ook een zelfverzekerd baasje. Iemand die niet snel onder de indruk is en onder alle omstandigheden kalm en evenwichtig kan blijven. Ze heeft een normaal energielevel, dus anderhalf tot twee uur per dag relaxte wandelingen zijn genoeg voor haar. Ze houdt van chillen en luieren, mits ze zich veilig genoeg voelt en niet het idee krijgt dat zij alles onder controle moet houden. Tasha kan prima bij een andere kalme, evenwichtige en wellicht vrolijke hond geplaatst worden. We plaatsen haar gezien haar neiging tot controlegedrag niet bij kinderen onder de 16 of kleine huisdieren zoals katten, konijnen, vogels, etc.

Kruising

Teef - gesteriliseerd