Tommy Geadopteerd

Lief, rustig hondje, met af en toe een scherp randje.

Tommy is ruim anderhalf jaar geleden uit een ander asiel geadopteerd door zijn vorige bazin. Er werd bij verteld dat hij kon bijten, maar verder was er geen begeleiding bij de adoptie. Tommy kreeg weinig sturing en weinig slaap bij zijn vorige bazinnetje en was al overprikkeld door zijn tijd in het asiel. Hij hapte mevrouw dan ook regelmatig en begon ook tijdens de wandelingen naar honden uit te vallen. Botjes claimde hij, zijn gewone voer niet. Plotselingen aanrakingen vindt Tommy spannend en dan kon hij mevrouw ook happen. Helaas hielp het asiel mevrouw niet bij deze problemen en wisten ze niet goed wat hiermee aan te vangen. Daarom is er besloten dat Tommy beter naar ons asiel kon komen.

Bij binnenkomst was Tommy overprikkeld en daardoor schrikachtig. Snelle, plotselinge bewegingen vond hij spannend en hij probeerde zich dan te verdedigen door te happen. Een paar dagen rust en regelmaat deed hem echter ontzettend veel goed en ondertussen is Tommy een heel lief en vriendelijk hondje. Hij is hier nog geen enkele keer uitgevallen naar honden en hij trekt totaal niet aan de lijn.
De enige keer wanneer hij tot nu toe even lelijk deed, is toen hij een grasaar in zijn pootje had en wij dit nader wilden onderzoeken. Maar dit deed hem uiteraard ook pijn. We hebben zijn pootje toen dagelijks meerdere keren in de soda laten weken en dit liet hij zonder problemen toe.
Tommy loopt bij ons met alle honden mee, zonder problemen. Ook nieuwe vrijwilligers kunnen prima met hem lopen. Wanneer Tommy binnenshuis genoeg slaap en rust krijgt, is hij een heel fijn hondje.

We zoeken voor Tommy dan ook een rustig huishouden, waar hij lekker stukjes uitgelaten wordt. Hij loopt hier makkelijk 45 min per wandeling mee wanneer het niet te warm is. Tommy was te dik toen hij bij ons kwam, maar is nu goed op gewicht aan het komen. Dit is wel iets dat adoptanten in de gaten moeten houden. Tommy kan prima bij honden of andere dieren geplaatst worden. Wij plaatsen hem niet bij kleine kinderen omdat hij echt zijn rust nodig heeft. Tommy is allergisch voor kip en zal dus voeding moeten krijgen zonder kip. Hier krijgt hij voer op basis van zalm en/of eend en dat verdraagt hij prima.

Bichon Frisé kruising

31/12/2010