Tommy Geadopteerd

Lieve, rusige, wat onzekere jongen.

Tommy is door een andere stichting naar Nederland gehaald. De stichting heeft hem bij een gezin geplaatst, samen met een andere hond, ook een onzekere reu. Ze hebben samen 2 jaar bij dit gezin gewoond, maar kregen wat te weinig sturing, waardoor zeker Tommy zich onveilig begon te voelen als er bezoek was. De stichting kon hier niet goed in adviseren en daarom is er afstand gedaan van Tommy. Omdat de baasjes dachten dat de honden erg aan elkaar gehecht waren, is er ook afstand van de andere hond gedaan. De binding tussen de honden viel wel mee, ze versterkten elkaar eerder in hun onzekerheden, dan dat ze steun aan elkaar hadden. De stichting heeft de andere hond dan ook apart geplaatst. Doordat Tommy in zijn vorige gezin naar de kuiten van bezoek kon happen, vond de stichting het moeilijk om hem te herplaatsen zonder dat hier goed naar gekeken was. Daarom is besloten Tommy bij ons af te staan, zodat hij de juiste begeleiding en training zou krijgen.

Bij binnenkomst was Tommy erg onzeker en veel te dik, maar wel heel lief, zij het verlegen. Sinds het andere reutje geplaatst is, bloeide Tommy meer open en maakte hij meer binding. Tommy loopt uitstekend aan de lijn, zowel los als in een groep en reageert niet op passeren honden, mensen, fietsers, etc. Hij is zelfs al aan het oefenen met los volgen. Tommy is heel sociaal naar alle andere honden en heeft bij ons nog nooit lelijk gedaan tegen mensen. Hij is wel wat verlegen en afwachtend in het begin. Kalme bewegingen en niet direct contact eisen, maakt het leven van Tommy dan ook prettiger. Hij geeft zelf aan wanneer hij contact wil maken. Met de juiste sturing, verwachten wij geen problemen in huis met Tommy, ook niet als er bezoek is.

Tom zoekt een niet te druk huishouden, oudere kinderen zou mogelijk zijn (vanaf 14 jaar oud). Een gezin dat van kalme, fijne wandelingen houdt, maar niet te actief is, daar Tommy een vrij laag energielevel heeft. In huis moet het gezin Tommy goed kunnen sturen, zodat hij zich veilig voelt en niet het idee krijgt dat hij degene is die de rust in huis moet bewaren. Tommy zou een bench een fijne plek vinden om zich lekker veilig in te voelen. Hij kan prima bij andere honden geplaatst worden, mits deze ook lekker rustig en niet te onzeker zijn. Katten kan hij mits hij de juiste begeleiding en sturing krijgt.

Kruising

21/11/2016