Whoopi Geadopteerd

Lief, zachtaardig meisje.

Whoopi heeft het eerste deel van haar leven op straat in Roemenië gewoond. Door een stichting is ze van straat gehaald en uiteindelijk bij een gezin in Duitsland geplaatst. Bij dat gezin leefde ze samen met nog 2 andere honden; een reu en een teef. Samen met de reu des huizes speelde Whoopi veel in het weiland dat aan huis lag, maar door wat gebrek aan sturing klikte het met de teef niet goed. Hierdoor hebben Whoopi en het andere teefje meerdere aanvaringen gehad. De baasjes vonden het niet meer verantwoord om Whoopi op te vangen en via de stichting die haar naar Duitsland had gehaald werd ze doorgeplaatst naar een ander gezin. Maar ook hier bleek er te weinig sturing te zijn waardoor het niet klikte met de teef die al daar woonde, waardoor het een stresvolle situatie voor zowel het baasje als Whoopi, als het andere teefje werd. Samen met de eerdergenoemde stichting is er daarom besloten haar bij ons af te staan, zodat wij een rustig en geschikt huisje voor haar kunnen vinden en haar kunnen leren met andere teefjes om te gaan.

Eenmaal bij ons keek Whoopi de eerste paar dagen de kat uit de boom en was ze nog wat verlegen. Maar beetje bij beetje werd ze steeds zelfverzekerder en ontpopte ze zich tot een vriendelijk en open teefje. Ze heeft, ondanks de vele verhuizingen, nog maar weinig van de wereld gezien met de juiste begeleiding. Ze vindt hierdoor nog veel situaties spannend maar vindt veel steun bij rustige sturing en durft steeds sneller te ontspannen. Met de andere asielhonden kan ze hier goed overweg, zowel met de reutjes als de teefjes. Natuurlijk heeft dit wel een goede introductie nodig, zoals alle honden hier vaak  wel wat hulp bij nodig hebben. Naar vreemde mensen is ze soms wat verlegen maar wel heel vriendelijk.

We zijn voor Whoopi op zoek naar een rustig gezin, waar ze zich op haar eigen tijd kan ontwikkelen tot een zelfverzekerder meisje. Een gezin dat veel geduld heeft en haar stap voor stap kennis laten maken met de wereld, maar haar hierbij ook voldoende steunen en veiligheid bieden. Ze kan prima geplaatst worden bij andere honden, mits deze kalm en stabiel zijn zodat Whoopi de ruimte krijgt om zich individueel te kunnen ontwikkelen. Ze kan ook prima geplaatst worden bij kinderen of andere dieren.

Kruising

Teef - gesteriliseerd