Zoja Geadopteerd

Vrolijke, grappige hond met klein pittig randje.

Zoja heeft vanaf pup bij haar eerste baasjes gewoond, ze komt uit Polen. Toen deze baasjes vorig jaar hun eerste kindje kregen, was Zoja hier niet goed in begeleid en was haar dit te druk. Ze durfde daarom wel eens naar het kindje te grommen of te happen en het speelgoed stuk te maken. Zoja is toen in België in een dierenasiel terechtgekomen. Daar is ze één keer geadopteerd geworden. Bij die adoptanten kroop ze direct onder tafel om zich te verstoppen. De vierde dag vond mevrouw dit genoeg geweest en is ze onder tafel gekropen om Zoja aan haar nekvel onder de tafel uit te halen. Toen heeft Zoja gehapt. Het asiel dacht er daarna over om haar in te slapen maar gelukkig hebben ze contact met ons opgenomen en is Zoja naar hier gekomen.

In vergelijking met de andere Cockers die wij normaal in ons asiel hebben zitten is Zoja een ontzettende lieverd. Het scherpe randje dat ze heeft stelt (voor ons) weinig voor en is nog geen 1/10e van de andere Cockers die hier zitten of hebben gezeten. Toch moeten potentiële adoptanten hier wel rekening mee houden. Zoja vindt het niet fijn wanneer je zonder waarschuwing in haar persoonlijke zone komt. Wanneer je dit netjes aankondigt of langzaam doet is dit echter geen probleem. Ze zou ook voedernijd hebben, maar daar laat ze hier niks van zien. Ze is super sociaal met honden, al durft ze deze ook netjes te begrenzen wanneer ze met de verkeerde energie in haar zone komen. Ook mensen corrigeert ze in zulke situaties. Ze bijt dus niet, maar tikt aan. Met de juiste sturing en genoeg tijd om vertrouwen op te bouwen valt dit gelukkig ook weg. Toen Zoja net hier was was ze naar ons ook een stuk feller dan nu. We mogen ondertussen haar poten pakken, oren kammen, etc. etc. zonder problemen. Eens ze weet dat ze je kan vertrouwen is het goed voor dit meisje.

We zoeken een rustig huis voor Zoja, met niet te veel prikkels en plotselinge bewegingen. We plaatsen haar dus niet bij kinderen onder de 10 jaar oud. Ze kan wel prima bij andere honden of andere dieren geplaatst worden. Zoja wandelt nog graag mee en ontdekt de wereld graag. Ze hoeft geen 3 uur per dag meer te lopen, maar 1 goede wandeling per dag en zo nu en dan naar nieuwe plekken vindt ze erg leuk.

Engelse Cocker Spaniël

Teef - gesteriliseerd